Interne dienstverlening
Servicedesk Duo+
De capaciteit van de Servicedesk bij Duo+ is sinds 2016 ongewijzigd. In de opstartfase en eerste jaren van Duo+ was de omvang voldoende door de implementatie van een selfserviceportal en de continue inzet om processen efficiënter in te richten. Gedurende de jaren is de serviceverlening verdubbeld. Dit is het gevolg van de groei van de DUO-organisaties en de steeds verdere digitalisering van alle processen. Ondanks het aanpassen van de openingstijden van de servicedesk is uitbreiding noodzakelijk. In 2024 is de formatie uitgebreid. Dat resulteert voor Diemen in een verhoging van de bijdrage met € 25.000.
Postintake in archief
Vanuit de Archiefwet is meer nadruk gekomen op de interne controle op postintake en archief. Ondanks dat er in 2022 capaciteit is vrijgemaakt voor deze taak is verdere uitbreiding noodzakelijk. We ontvangen steeds meer (digitale) post. In 2024 is de uitbreiding doorgevoerd. Dit levert voor Diemen een hogere bijdrage van € 20.000 op.
Omgevingswet
Voor de processen rondom de Omgevingswet en aansluiting op het landelijke zogeheten Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) is een aantal nieuwe applicaties geïmplementeerd. Deze applicaties ondersteunen de betreffende processen maar hebben soms nog doorontwikkeling nodig, ook vanuit de leverancier, om alle gewenste taken adequaat te kunnen ondersteunen.De inrichting van deze applicaties levert zoals verwacht meer beheertaken op. Duo+ heeft daarom een extra applicatiebeheerder aangenomen. Ook is er extra capaciteit bij het archief zodat alle informatie rond Omgevingsvergunningen goed kan worden gearchiveerd.